reklama

Netto chce sprzedawać mocniejsze trunki

Opublikowano: 08 lipiec 2014, 14:58 Kategoria Aktualności
alkoholmarkety
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Dostępność alkoholu zwiększa spożycie ? tymi słowami kierowali się garwolińscy radni podczas ostatniej Komisji Spraw Społecznych. Nowo otwarty supermarket Netto zwrócił się z prośbą o wydanie zgody na rozszerzenie sprzedaży alkoholu. Co postanowili radni?

Uchwała rady miasta z 2008 roku ustala ilość punktów sprzedaży napojów alkoholowych w mieście Garwolin. Według niej, limit na punkty sprzedaży alkoholu (ponad 4,5 proc. z wyjątkiem piwa) przeznaczonych do spożycia w miejscu sprzedaży wynosi 24, a poza miejscem sprzedaży 35. Jeśli chodzi o gastronomię mamy w mieście 14 punktów, natomiast sklepy i markety wykorzystały już limit. Na jeden punkt sprzedaży alkoholu przypada 335 dorosłych mieszkańców miasta.

Ponad 22 mln wydane na alkohol w Garwolinie

reklama


- W ubiegłym roku na podstawie złożonych oświadczeń przez przedsiębiorców sprzedano alkohol na terenie miasta na kwotę 22 107 024 zł. Na pewno zwiększenie limitu punktów sprzedaży alkoholu zwiększa jego spożycie. Jest to udowodnione i są na to opracowania. Za tym idzie zwiększenie problemów społecznych i zdrowotnych - podkreślała przewodnicząca Miejskiej Komisji Rozwiązywania Problemów Alkoholowych Halina Zalewska.

- Dajemy przyzwolenie na sprzedaż alkoholu. Alkohol można kupić w niedzielę, święta, nocą, w małych buteleczkach. Są również bardzo korzystne promocje. Nie wiem czy są rady, które chciałby to ograniczyć. Wiadomo, to są zyski. Jeśli chodzi o pieniądze korkowe, te ze sprzedaży alkoholu, idą one na walkę z alkoholem. Z jednej strony dajemy przyzwolenie, a z drugiej walczymy z problemami alkoholowymi na różne sposoby. Im więcej tych pieniędzy, tym więcej ludzie wykupili tego alkoholu. To się mija z celem ? mówiła radna Maria Pasik.

Alkoholowe dylematy

Radni nie mieli nic przeciwko na wydanie koncesji w momencie, gdy zwolni się miejsce. Tak było w przypadku Kauflandu. Pojawił się też pomysł by nie wydawać więcej zezwoleń, a kiedy sklep z koncesją zakończy działalność, podjąć uchwałę o zmniejszenie limitu.

? Powinniśmy zająć się tą sprawą w sposób bardziej szczegółowy i wnikliwy. W jakim kierunku w ogóle powinniśmy iść. Zmniejszać czy zwiększać? Zaraz będzie Biedronka i inne. Może należy ograniczyć ilość punktów. Tylko teraz, jakie przyjąć kryteria i komu odebrać? ? zastanawiał się Marek Jończak.

Maria Mazurek

fot. sxc.hu


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama