reklama

Parking nie dla reklamy

Opublikowano: 29 lipiec 2016, 13:55 Kategoria Aktualności
parkingreklamyrada miasta
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Wyższa opłata parkingowa a nawet specjalna uchwała krajobrazowa, która będzie określała zasady umieszczania reklam w Garwolinie. Rada miasta szuka pomysłu na rozwiązanie problemu parkujących samochodów z reklamami.

Jeden z takich mobilnych banerów reklamowych od dłuższego czasu stoi na parkingu w samym centrum miasta. Miejsce na reklamę wymarzone ? za jedynie 60 zł miesięcznie. Dokładnie tyle wynosi miesięczny abonament parkingowy. Dla porównania dzień postoju przy indywidualnym zapłaceniu parkingowemu to 20,90 zł.

 

reklama


- Opłata abonamentowa w strefie płatnego parkowania jest ustalona od parkowania w każdym miejscu na terenie miasta Jest to opłata naprawdę niewysoka. Nie jest ona adekwatna do możliwości i warunków parkowania na terenie całego miasta ? mówiła na ostatniej komisji problemowej Katarzyna Nozdryn-Płotnicka, skarbnik miasta.

W przypadku parkowania auta posiadającego tablicę reklamową miasto może wszcząć postępowanie administracyjne mające na celu pobranie opłaty należnej za umieszczenie reklamy ? nie tylko za parking. Takie przypadki już się zdarzały.

- Sąd wydał w tej sprawie wyrok, mówiący o tym, że z zajęciem mamy do czynienia w sytuacji, gdy auto z reklamą umieszczone zostanie w pasie drogowym w sposób stały ? informował Błażej Maszkiewicz z wydziału gospodarki komunalnej i ochrony środowiska garwolińskiego magistratu.

Problem nie tylko mobilnych reklam, ale także stacjonarnych banerów i szyldów reklamowych, mogłaby rozwiązać specjalna uchwała rady miasta. Kompetencje do jej podjęcia daje radzie ustawa krajobrazowa, która weszła w życie w ubiegłym roku.

- Określałaby ona zasady i warunki umieszczania reklam. Właściciele wszystkich reklam, które są niezgodne z uchwałą musieliby w przeciągu 12 miesięcy dostosować je do wymogów. Z tym, że może się to wiązać np. z wnioskami o zwrot kosztów poniesionych ? tłumaczył Błażej Maszkiewicz.

Przygotowanie takiej uchwały potrwa na pewno kilka miesięcy. Musiałaby ona określać nie tylko to, co jest reklamą, a co nie, ale także szczegółowo opisać sposoby ich zamieszczania, gabaryty itp. Niewykluczone, że wcześniej radni zdecydują się na podwyższenie opłat abonamentowych za parkowanie.

Anna Benicka

 

 

 

 

 


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama
reklama

TOP

reklama