reklama

?Międzynarodowe staże zawodowe uczniów i nauczycieli z Garwolina? - podsumowanie

Opublikowano: 01 marzec 2020, 20:30 Kategoria Edukacja
garwolinzs 2erasmus
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Dobiegł końca projekt ?Międzynarodowe staże zawodowe uczniów i nauczycieli z Garwolina? realizowany przez Zespół Szkół nr 2 im. Tadeusza Kościuszki we współpracy z firmą ENSO GROUP Ltd z Wielkiej Brytanii.

Ponad roczny projekt skierowany był do 25 uczniów i 10 nauczycieli przedmiotów zawodowych. Cztery z sześciu branż kształcenia w garwolińskiej Dwójce miały swoich przedstawicieli wśród uczestników projektu.

W trakcie projektu dwie grupy uczniów wyjechały do Wielkiej Brytanii na 4-tygodniowe staże zawodowe. W maju 2019 roku byli to uczniowie technikum elektrycznego, oraz budowlańcy. Pół roku później w Anglii doświadczenie zawodowe zdobywali informatycy oraz usług fryzjerki.

reklama


Nauczyciele uczestniczyli w stażu, realizowanym w formie job-shadowing celem uaktualnienia swoich umiejętności zawodowych i podniesienia kompetencji językowych. Uczniowie oraz nauczyciele doskonalili swój warsztat pracy w angielskich przedsiębiorstwach branżowych na przedmieściach Bristolu.

Głównym celem projektu było przygotowanie uczniów do startu w dorosłe życie zawodowe. Uczestnicy poznali zasady działania europejskich przedsiębiorstw, nową wiedzę, umiejętności i kompetencje zawodowe. W ramach praktyk młodzież przełamała bariery językowe oraz zdobyła odpowiednie umiejętności językowe, które wykorzysta w pracy i życiu prywatnym. Uczestnicy pozbyli się wielu uprzedzeń, nauczyli się tolerancji względem innych narodowości, poznali nową kulturę.Przed wyjazdem uczestnicy otrzyma intensywne przygotowanie językowe, pedagogiczne oraz kulturowe.

Uczestnicy po zakończonych stażach otrzymali certyfikaty ukończenia stażu wydane przez angielską instytucję partnerską i dokumenty Europass Mobilność. Uczniowie opracowali również z nauczycielem języka angielskiego i nauczycielem przedmiotów zawodowych Europass CV, co uczyniło ich bardziej atrakcyjnymi kandydatami do pracy na rynku europejskim.

Projekt realizował założenia zgodne z priorytetami programu Erasmus+ i strategii Europa 2020. Wśród nich można wymienić m.in. rozwinięcie umiejętności zawodowych oraz językowych uczestników, rozwój ich kompetencji kluczowych oraz przeciwdziałanie bezrobociu i przedwczesnemu kończeniu nauki w szkole. Praktykanci zostali ocenieni według systemu wykorzystującego ECVET.

Projekt miał również na celu rozwój szkoły w zakresie ciągłego ulepszania treści nauczania przedmiotów zawodowych oraz języka angielskiego. Wspierał on również rozwój partnerstwa między przedsiębiorstwami a szkołą, a także dalszą internacjonalizację placówki i nadanie jej kształceniu międzynarodowego charakteru.

Tekst promocyjny


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama