?Rolnik? na B ? o sukcesach ZSR w Miętnem

Opublikowano: 07 maj 2014, 10:45 Kategoria Edukacja
ZSR MiętneMiętneedukacjaszkoła
Ten artykuł przeczytasz w 2 - 3 min.

W skali od A do E Zespół Szkół Rolniczych zapracował na B. Jest to ocena szkoły, która charakteryzuje się wysokim stopniem wypełniania wymagań. Ocena na poziomie B jest marzeniem wielu szkół w kraju. - Chciałbym podziękować wszystkim tym, którzy przyczynili się do uzyskania tak wysokiej oceny oraz usilnie pracują na dobry wizerunek Zespołu Szkół Rolniczych w Miętnem. A gimnazjalistów zapraszam do podjęcia nauki w mojej szkole ? podkreśla dyrektor Zdzisław Majewski.

?Ewaluacja zewnętrzna? ? dla szkół hasło straszak. Ale jeśli szkoła wypada w niej tak dobrze, jak Zespół Szkół Rolniczych w Miętnem, to tylko powód do radości i dumy. Ewaluacja zewnętrzna to nic innego jak realizacja nadzoru pedagogicznego przez kuratoryjnych wizytatorów. Mówiąc wprost: wizytatorzy określają tzw. obszary badawcze i są w szkole! Skąd czerpią wiedzę o placówce edukacyjnej? Prowadzą obserwacje, przeprowadzają ankiety z nauczycielami, uczniami, rodzicami i partnerami współpracującymi ze szkołą oraz z dyrekcją i organem prowadzącym. Ponadto wizytatorzy rozmawiają z uczniami, nauczycielami i zespołami klasowymi. Do tego dochodzi analiza wyników nauczania - tak zwane EWD. - Znam malkontentów, a raczej szukających usprawiedliwień dla ewentualnych wpadek, którzy twierdzą, że ewaluacja nic nie wnosi do życia szkoły a obraz placówki nie musi przystawać z rzeczywistością. Ja mam swoje zdanie i po ewaluacji zewnętrznej przeżytej w mojej szkole twierdzę, iż wiele można opowiadać dobrego i złego o danej szkole, ale z obrazem, który nakreślą wizytatorzy nie da się dyskutować i należy przyjąć, że jest on odbiciem tego, co w szkole się dzieje ? podkreśla dyrektor placówki w Miętnem Zdzisław Majewski.

A zatem, co zobaczyli wizytatorzy w Zespole Szkół Rolniczych w Miętnem? ?Z informacji uzyskanych od uczniów oraz obserwacji lekcji wynika, że wszystkie zajęcia w szkole są dostosowane do ich potrzeb i możliwości, prowadzone są w sposób interesujący i stwarzają możliwość rozwoju zainteresowań. Nauczyciele kształtują u uczniów umiejętności uczenia się, pracy w zespołach i myślenia problemowego, które wymagają stosowania wiedzy zdobytej na lekcjach. To na co zwraca się uwagę, to podmiotowe traktowanie ucznia z zachowaniem relacji wzajemnego szacunku. Fakt ten jest podstawą dobrej atmosfery, która panuje w szkole. Taki pogląd wyrazili również rodzice uczniów szkoły w Miętnem. Podkreślali bardzo dobrą współpracę z nauczycielami, widząc w nich szczególnie pomoc w rozwiązywaniu trudnych problemów? ? czytamy w raporcie poowulacyjnym. W skali od A do E Zespół Szkół Rolniczych zapracował na B. Jest to ocena szkoły, która charakteryzuje się wysokim stopniem wypełniania wymagań. Ocena na poziomie B jest marzeniem wielu szkół w kraju.

Sukces goni sukces

W ocenie dyrekcji konsekwentne wdrażanie i monitorowanie działań wynikających z wniosków z przeprowadzanych diagnoz na wejściu z poprzedniego etapu edukacyjnego, analiz wyników egzaminów zewnętrznych oraz monitorowanie bieżących osiągnięć uczniów przyczyniły się do wzrostu efektywności kształcenia oraz do odnoszenia sukcesów edukacyjnych przez uczniów np. w konkursach, olimpiadach. Znaczące sukcesy to: 100% zdawalności uczniów w zawodzie technik mechanizacji rolnictwa, laureaci w eliminacjach centralnych Olimpiady Wiedzy i Umiejętności Rolniczych (w roku 2013 - blok "mechanizacja rolnictwa" - 2 laureatów (4 i 7 miejsce), blok "żywienie człowieka i gospodarstwa domowego" - 1 laureat; w roku 2012 - blok "mechanizacja rolnictwa" - 1 laureat; blok "żywienie człowieka i gospodarstwa domowego" - 1 laureat, blok "agrobiznes" ? 1 laureat; w roku 2011 - blok mechanizacja rolnictwa - 1 laureat ; blok "żywienie człowieka i gospodarstwa domowego" - 1 laureat; blok "agrobiznes" ? 1 laureat). Uczniowie kształcący się w zawodzie technik pojazdów samochodowych w latach 2011-2013 zajmowali czołowe miejsca w eliminacjach okręgowych Ogólnopolskiego Młodzieżowego Turnieju Motoryzacyjnego. analiza wyników z egzaminu maturalnego i zawodowego jest prowadzona w celu poprawy jakości pracy szkoły, uzyskiwania niezbędnych informacji do planowania pracy szkoły i doskonalenia pracy nauczycieli. Szkoła kształci umiejętności uczniów przydatne na wyższym etapie kształcenia.

mat.pras./oprac. jd


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz