Rekordowa liczba stypendystów w Dwójce

Opublikowano: 19 grudzień 2017, 08:04 Kategoria Edukacja
zsp 2 garwolinstypendia
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

18 uczniów Technikum nr 2 w  Zespole Szkół Ponadgimnazjalnych nr 2 w Garwolinie otrzyma w tym roku stypendia w ramach programu ?Mazowsze ? stypendia dla uczniów szkół zawodowych?. Dwójka to rekordzista pod tym względem w skali powiatu garwolińskiego.

W ramach tegorocznej, trzeciej edycji, projektu koordynowanego przez Samorząd Województwa Mazowieckiego, przyznano 480 stypendiów. Łączna kwota stypendium dla jednego ucznia w roku szkolnym 2017/2018 wyniosła ponad 4700 zł. Za otrzymane wsparcie uczniowie mogą opłacić udział w dodatkowych zajęciach pozaszkolnych, kursach językowych, konferencjach, seminariach, warsztatach oraz sfinansować zakup literatury fachowej, pomocy dydaktycznych i oprzyrządowania. Projekt pozwoli uczniom szkół zawodowych podnosić kwalifikacje służące zwiększeniu konkurencyjności na rynku pracy w Unii Europejskiej oraz zmniejszyć liczbę osób bezrobotnych.

ZSP nr 2 w Garwolinie jest jedyną szkołą w powiecie garwolińskim, która w projekcie uczestniczy od trzech edycji. W roku szkolnym 2015/2016 ze wsparcia skorzystało dziewięciu uczniów Dwójki, rok później 21 (20 z technikum i 1 z zasadniczej szkoły zawodowej). W bieżącym roku szkolnym zaostrzono kryteria otrzymania stypendium. Średnia ocen na świadectwie musiała być wyższa niż 4.0, a przeciętna ocena z przedmiotów zawodowych musi przekraczać poziom 5.0. Mimo takich kryteriów, w ZSP nr 2 stypendium otrzymało w tym roku 18 uczniów.

W tym gronie znaleźli się: Piotr Rodak, Nikodem Majewski, Przemysław Dębek, Mateusz Dziubak, Piotr Walenda, Damian Imasz, Katarzyna Kucharska, Cezary Pytlarczyk, Katarzyna Głąbicka, Kamil Mikulski, Natalia Teperek, Grzegorz Zając, Marcin Osiak, Szymon Kozicki, Piotr Pyzerski, Kacper Żukowski, Kamil Skoczek, Szymon Sabat.

Stypendyści, przez cały rok szkolny, realizują tzw. Indywidualny Plan Rozwoju Zawodowego, który poszerza ich zainteresowania. Grzegorz Zając z kl. IV - technik pojazdów samochodowych będzie badał wpływ jakości spalin na stan silnika. ? To bardzo ciekawy temat. Badania będą wykonywał na sprzęcie, którym dysponuje szkoła ? podkreśla.

Współczesne technologie wykorzysta w projekcie Natalia Teperek. Tegoroczna maturzystka w zawodzie technikum usług fryzjerskich sprawdza, jak komputerowe projektowanie fryzur wpływa na wizerunek człowieka. Z kolei Katarzyna Kucharska (kl. IV technik żywienia i usług gastronomicznych) dowiedzie, że sposób podania wyrobów cukierniczych ma wpływ na zainteresowania konsumentów.

Temat wynikający z zastosowań internetu w systemach inteligentnych domów wybrał Przemysław Dębek z kl. IV technik informatyk. ?Jestem w trakcie tworzenia symulacji prototypowego zarządzania domem z wykorzystaniem urządzeń mobilnych. Zastosuje do tego celu język programowania niższego poziomu Arduino oraz specjalny sterownik ? opowiada 19-latek.

Z projektu stypendialnego skorzystają nie tylko uczniowie ostatnich klas. Piotr Walenda z kl. III technik elektryk zbada wpływ parametrów sygnałów wejściowych na stabilność pracy sterowników programowalnych.

mat. pras.


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz