Kto na burmistrza? Kto na wójta?

Opublikowano: 27 wrzesień 2018, 19:18 Kategoria Aktualności
wybory

28 kandydatów na wójt i burmistrzów do 14 samorządów powiatu garwolińskiego zarejestrowała Państwowa Komisja Wyborcza. W kilku gminach zapowiadają się ciekawe pojedynki na głosy, w innych wybory na najważniejsze stanowiska będą formalnością.

W Garwolinie II tura? W Łaskarzewie głośny powrót?

Po raz pierwszy mieszkańcy Garwolina będą mieli do wybory aż trzech kandydatów na burmistrza. O najważniejszy fotel w mieście walczą – aktualna zastępczyni Tadeusza Mikulskiego Marzena Świeczak (wiek: 42 lata), Iwona Kurowska (KW PiS, 48 lat) i wicestarosta powiatu Urszula Zadrożna (60 lat), startująca z własnego komitetu. Kto wygra? Trudno przesądzać. W mieście nad Wilgą niemal pewna jest II tura wyborów.

W Pilawie naprzeciw siebie staną pełniący funkcję wójta gminy Wilga Dariusz Kędziorek oraz urzędująca burmistrz Albina Łubian (59 lat). 53-latek przez długie lata był kierownikiem pilawskiego ośrodka sportu.

Wyborczy pojedynek o fotel burmistrza w Żelechowie rozegra się między urzędującą Mirosławą Miszkurką (62 lata) a kandydatem PiS Łukaszem Boguszem (41 lat).

W mieście nad Promnikiem głośny powrót Waldemara Larkiewicza. Czy okaże się także wielki? 65-letyni były burmistrz będzie chciał ponownie objąć stanowisko. Łatwo nie będzie, bo 37-letnia Lidia Sopel-Sereja przez ostatnie dwie kadencje dla Łaskarzewa zrobiła nie mało. Podobnie jak w 2014 roku, na stanowisko burmistrza startuje Anna Laskowska (49 lat), tym razem nie ze swojego komitetu, a spod szyldu PiS.

Młodość kontra doświadczenie

W trzech gminach reelekcję doświadczonym wójtom będą chcieli uniemożliwić „młodzi gniewni”. W gminie Sobolew wyborcy wskażą aktualnego wójta Andrzeja Koszutskiego (KW PiS, 57) lub 28-letniego Macieja Błachnio (KWW Nasza Gmina Sobolew), inżyniera projektu i byłego piłkarza miejscowego Zrywu.

Drugi raz z rzędu w szranki z, walczącym o trzecią kadencję, Marianem Janisiewiczem (KWW Nasza Gmina Łaskarzew, 57 lat) staje Marek Kusak (KWW Radni dla Ciebie, 39 lat).

W Parysowie pewne jest to, że gminą będzie rządzić kobieta. O kolejną kadencję powalczy, reprezentująca własny komitet wyborczy, Bożena Kwiatkowska (56 lat) i startująca z listy KW PiS Sylwia Zimońska-Sus (39 lat).

Ciekawie nad Wisłą

Nowych wójtów będą miały obie nadwiślańskie gminy. Miejsce Sylwestra Dymińskiego w Maciejowicach zajmie Tomasz Kwiatkowski (KWW Nowa Perspektywa, 36 lat) lub Krzysztof Paprota (KW PSL, 43 lata).

Rekordowa liczba kandydatów w gminie Wilga, którą aktualnie kieruje wyznaczony przez wojewodę Dariusz Kędziorek. Z Nowego Podola pochodzi dwójka kandydatów sekretarz gminy Bogumiła Głaszczka (KWW Bogumiły Głaszczka, 51 lat) i przewodniczący rady gminy Jacek Piesiewicz (KW PiS, 47 lat). PSL liczy na doświadczenie, bo wystawił rodowitego wilżanina, 61-letniego, Zbigniewa Węgrzynka. Na świeże spojrzenie na problemy gminy chce zwrócić uwagę 28-letni Paweł Mielcarz (KWW Projekt Wilga), zamieszkały w Górze Kalwarii.

W gminie Trojanów kandydatów na stanowisko wójta jest dwóch – urzędujący Stanisław Kostyra (KW PiS, 62 lata) i szef jednostki wojskowej w Życzynie Michał Jasek (KWW Sprawiedliwość i Zaangażowanie, 40 lat).

Wybory formalnością

Są gminy w powiecie, gdzie obecni włodarze nie mają kontrkandydatów. Kodeks wyborczy w takiej sytuacji przewiduje inny rodzaj karty do głosowania. Wyborcy skreślają „tak” lub „nie” przy nazwisku wójta. Aby wygrać ten elekcyjny plebiscyt należy uzyskać ponad 50 proc. głosów na tak. Z taką sytuacją mamy do czynienia w gm. Garwolin – Marcin Kołodziejczyk (KW PiS, 39 lat), gm. Górzno – Waldemar Sabak (KW PiS, 57 lat), gm. Miastków Kościelny – Jerzy Jaroń (KWW Razem dla Gminy, 54 lata), gm. Borowie – Wiesław Gąska (KWW Wiesława Gąski, 60 lat).

Kto z 28 kandydatów zostanie wójtem/burmistrzem? Przekonamy się po 21 października lub 4 listopada.

red.

fot. archiwum redakcji, goldenline.pl, facebook.com/, 3rblog.wp.mil.pl, facebook.com/Wilga i okolice, razemdlagminy.blogspot.com

Komentarze  

0 #26 Warto zobaczyćGość 2018-10-16 11:35
Warto zobaczyć: https://kuriergarwolinski.pl/garwolin_15001_wywiad_z_urszula_zadrozna_kandydatka_na_urzad_burmistrza_miasta_garwolina,2.html
Cytować
+3 #25 Była tradycjaWojtek63 2018-10-15 14:10
Mnie to się najbardziej (nie) podoba kandydatka Łubianowska.Alb ina.Ta Pani ma 100^% skuteczności jeśli chodzi o zwalczanie kolejarskich tradycji w Pilawie.

p.s.
Przy okazji ponowię swoje pytanie:

Czy ktoś zna dalsze losy parowozu (prawdopodobnie Ty-42), który służył w Pilawie w późnych latach 70-tych ? Niestety numeru seryjnego nie znam.

Pytanie oczywiście kieruję do pilawskich kolejarzy, a nie do politycznych włodarzy.
I nie wierzę, że nikt z pilawskiej kolejarskiej braci nie zna losów tego parowozu.
Cytować
+2 #24 następny ...do Wilgi 2018-10-11 14:05
Cytuję ciekawski:
A ten pan Paweł Mielcarz to niby skąd wyskoczył ? jakie ma osiągnięcia w zarzadzaniu, w kierowaniu urzedem, jak przebiegała dotychczasowa jego kariera zawodowa ??????????????chyba chcę byc wójtem, to troszke za mało !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!

Nastepny Stan Tymiński szykuje sie na intratny stolec urzedu w Wildze ! a co tam niech sobie chłopina zarobi, tylko gminy żal .
Cytować
+6 #23 Hipokryzja !!!Larkievicius 2018-10-10 13:37
Jaja na całego — Wazeliniarz 2018-10-09 19:32
Najlepsze to są JAJA to w Garwolinie: pani Kurowska startuje na burmistrza, pan Kurowski na radnego powiatowego (w planach starosta), a Mamusia p. Kurowskiej - pani Paziewska z Garwolina, z ul. Długiej - przewodniczącą miejskiej komisji wyborczej. To mi pachnie kolesiostwem, nepotyzmem i układami? Czy naprawdę nie ma już nikogo w 17 tysięcznym mieście na przewodniczącą komisji?, tylko PIS garwoliński obsadza swoją kandydatką: Matką i Teściową w jednym?.
Elżbieta Paziewska, zgłoszona przez KW PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ, zam. Garwolin
http://www.stoczek.net.pl/files/dokumenty/wybory2018/zal_do_post_II.pdf -Ha ..ha ..ha "rodzina na swoim" ..można ,można ...dobra zmiana tylko dla KOGO pomijam to ,że druga strona szczególnie kandydatura syna burmistrza na radnego też moim zdaniem jest nie fair ,aczkolwiek w porównaniu z przytoczonym przykładem to Rysy przy Himalajach ,powinien się tym zająć jakiś nadrzędny organ wyborczy.
Cytować
+9 #22 Jaja na całegoWazeliniarz 2018-10-09 19:32
Najlepsze to są JAJA to w Garwolinie: pani Kurowska startuje na burmistrza, pan Kurowski na radnego powiatowego (w planach starosta), a Mamusia p. Kurowskiej - pani Paziewska z Garwolina, z ul. Długiej - przewodniczącą miejskiej komisji wyborczej. To mi pachnie kolesiostwem, nepotyzmem i układami? Czy naprawdę nie ma już nikogo w 17 tysięcznym mieście na przewodniczącą komisji?, tylko PIS garwoliński obsadza swoją kandydatką: Matką i Teściową w jednym?.
Elżbieta Paziewska, zgłoszona przez KW PRAWO I SPRAWIEDLIWOŚĆ, zam. Garwolin
http://www.stoczek.net.pl/files/dokumenty/wybory2018/zal_do_post_II.pdf
Cytować
+5 #21 SOBOLEWedek 2018-10-08 16:09
Swoją drogą ciekawe na kogo postawią mieszkańcy gminy Sobolew. A konkretnie mieszkańcy Sobolewa, bo zapewne od nich będzie zależało najwięcej. Czy nadal nijakość i marazm wygra? Największym kuriozum są wpisy u obecnego Wójta na FB dotyczące Jego konsekwencji. I dopisek Sionkowej, że taki jest właśnie PiS. Nic dodać, nic ująć.Miejmy nadzieję, że mieszkańcy Gminy wreszcie pokażą konsekwentnie swoje niezadowolenie.
Cytować
+2 #20 kandydat ?ciekawski 2018-10-08 14:27
A ten pan Paweł Mielcarz to niby skąd wyskoczył ? jakie ma osiągnięcia w zarzadzaniu, w kierowaniu urzedem, jak przebiegała dotychczasowa jego kariera zawodowa ??????????????c hyba chcę byc wójtem, to troszke za mało !!!!!!!!!!!!!!! !!!!!!!!!!!!!!!
Cytować
-7 #19 światopoglądObserwator 2018-10-02 16:16
Cytuję Ekonomista:
Likwidowanie szkół zawsze idzie w parze z rozbiciem małej lokalnej wspólnoty i wymieraniem relacji międzyludzkich. Strat psychicznych, jakie poniosą dzieci nie da się wycenić. Zyski ekonomiczne nie pokrywają się ze społecznymi. Gdzie w tym wszystkim jest dobro człowieka? Czy tylko liczy się pieniądz?,,Jak się oszczędza na szkołach, to potem trzeba wydać na więzienia"

To co przedstawiłeś w swoim wpisie, to nic więcej tylko czysta demagogia.


Na to jak ten wpis ktoś odbiera niestety nie mam wpływu. Dla ciebie może to być demagogia, dla innych oczywista prawda, dla jeszcze innych kompletna bzdura. Wszystko zależy od człowieka i od jego światopoglądu.
Dla złodzieja, kradzież będzie sposobem zarabiania na chleb.
Cytować
-7 #18 demagogiaEkonomista 2018-10-02 13:43
Likwidowanie szkół zawsze idzie w parze z rozbiciem małej lokalnej wspólnoty i wymieraniem relacji międzyludzkich. Strat psychicznych, jakie poniosą dzieci nie da się wycenić. Zyski ekonomiczne nie pokrywają się ze społecznymi. Gdzie w tym wszystkim jest dobro człowieka? Czy tylko liczy się pieniądz?,,Jak się oszczędza na szkołach, to potem trzeba wydać na więzienia"
To co przedstawiłeś w swoim wpisie, to nic więcej tylko czysta demagogia.


Na to jak ten wpis ktoś odbiera niestety nie mam wpływu. Dla ciebie może to być demagogia, dla innych oczywista prawda, dla jeszcze innych kompletna bzdura. Wszystko zależy od człowieka i od jego światopoglądu.
Cytować
+7 #17 do ekonomistyz Wilgi 2018-10-01 05:58
Cytuję Ekonomista:
,,Szkoły w których uczy się po kilkoro dzieci należy zamykać, to prosty rachunek ekonomiczny, szkół podstawowych u nas dostatek jest gdzie tę garstkę np. z Mariańskiego Porzecza przenieść, to żaden problem"

Likwidowanie szkół zawsze idzie w parze z rozbiciem małej lokalnej wspólnoty i wymieraniem relacji międzyludzkich. Strat psychicznych, jakie poniosą dzieci nie da się wycenić. Zyski ekonomiczne nie pokrywają się ze społecznymi. Gdzie w tym wszystkim jest dobro człowieka? Czy tylko liczy się pieniądz?,,Jak się oszczędza na szkołach, to potem trzeba wydać na więzienia"

To co przedstawiłeś w swoim wpisie, to nic więcej tylko czysta demagogia.
Cytować
+12 #16 ciekawe ...z Wilgi 2018-09-30 13:34
Cytuję Michał:
Cytuję z Wilgi:

Szkoły w których uczy się po kilkoro dzieci należy zamykać, to prosty rachunek ekonomiczny, szkół podstawowych u nas dostatek jest gdzie tę garstkę np. z Mariańskiego Porzecza przenieść, to żaden problem, natomiast wybór osoby przypadkowej z reguły odbija się czkawką tak jak to było w mijającej kadencji, uczmy się na błędach choć to drogo niestety kosztuje, a pan Paweł Mielcarz niech wykazuje się na swoim terenie czyli w Górze Kalwarii, czego mu z całego serca życzę :-)

Ciekawe czy byś był tego samego zdania gdyby Twoje dzieci chodziły do szkoły do Porzecza albo do Żabieńca.
W jednym Cię popieram - niech kandydaci trzymają się swoich gmin a nie wchodzą na nie swój teren, już to raz przechodziliśmy - nie sprawdziło się

Po co do Żabieńca ? przecież Wysoczyn zdecydowanie bliżej :-)
Cytować
-8 #15 prosty rachunek ekonomicznyEkonomista 2018-09-30 10:52
,,Szkoły w których uczy się po kilkoro dzieci należy zamykać, to prosty rachunek ekonomiczny, szkół podstawowych u nas dostatek jest gdzie tę garstkę np. z Mariańskiego Porzecza przenieść, to żaden problem"

Likwidowanie szkół zawsze idzie w parze z rozbiciem małej lokalnej wspólnoty i wymieraniem relacji międzyludzkich. Strat psychicznych, jakie poniosą dzieci nie da się wycenić. Zyski ekonomiczne nie pokrywają się ze społecznymi. Gdzie w tym wszystkim jest dobro człowieka? Czy tylko liczy się pieniądz?,,Jak się oszczędza na szkołach, to potem trzeba wydać na więzienia"
Cytować
+8 #14 ciekaweMichał 2018-09-29 21:24
Cytuję z Wilgi:

Szkoły w których uczy się po kilkoro dzieci należy zamykać, to prosty rachunek ekonomiczny, szkół podstawowych u nas dostatek jest gdzie tę garstkę np. z Mariańskiego Porzecza przenieść, to żaden problem, natomiast wybór osoby przypadkowej z reguły odbija się czkawką tak jak to było w mijającej kadencji, uczmy się na błędach choć to drogo niestety kosztuje, a pan Paweł Mielcarz niech wykazuje się na swoim terenie czyli w Górze Kalwarii, czego mu z całego serca życzę :-)

Ciekawe czy byś był tego samego zdania gdyby Twoje dzieci chodziły do szkoły do Porzecza albo do Żabieńca.
W jednym Cię popieram - niech kandydaci trzymają się swoich gmin a nie wchodzą na nie swój teren, już to raz przechodziliśmy - nie sprawdziło się
Cytować
+15 #13 nie koniecznie młodośćz Wilgi 2018-09-29 13:41
Cytuję Mieszkaniec Wilga:
Cytuję z Wilgi:
w mijającej kadencji część mieszkańców gminy Wilga postawiła na młodość, kandydat (pomijając oczywiście chorobę) okazał się wójtem bez żadnego doświadczenia w zarządzaniu i takimi samymi ludżmi się otoczył, doradca, emerytowany funkcjonariusz SB, zastępca rzekomy specjalista od pozyskiwania środków unijnych, jak dumnie przedstawiał go wójt Szychowski ile tych środków pozyskał ? okazał się bardzo chorowitym zastępcą.
Pan Paweł Mielcarz może powalczył by może w Górze Kalwarii o te prominentne stanowisko, wybór na stanowisko wójta jak pokazuje historia, nie może być przypadkowa, zwyczajnie gminy nie stać na eksperymenty jak stało się w mijającej kadencji.
Życzę panu Pawłowi Mielcarzowi wiele sukcesów, ale niekoniecznie w gminie Wilga, jak mieszkaniec tej gminy nie chcę patrzeć ponownie na cofanie się gminy Wilga jak to miało miejsce przez ostatnie cztery lata.


To w takim razie lepiej postawic na Pisiora zamykajacego szkoly bioracego do kieszeni? Na pania ktora siedzi pol roku na zwolnieniu a pozniej i kradnie pieniadze z zusu a poznien ozdrowiala nagle? Czy moze na Pana PSL zeby dalej pograzal Gmine. Ten sklad jest od lat i nie zrobili nic!

Szkoły w których uczy się po kilkoro dzieci należy zamykać, to prosty rachunek ekonomiczny, szkół podstawowych u nas dostatek jest gdzie tę garstkę np. z Mariańskiego Porzecza przenieść, to żaden problem, natomiast wybór osoby przypadkowej z reguły odbija się czkawką tak jak to było w mijającej kadencji, uczmy się na błędach choć to drogo niestety kosztuje, a pan Paweł Mielcarz niech wykazuje się na swoim terenie czyli w Górze Kalwarii, czego mu z całego serca życzę :-)
Cytować
+1 #12 zwalanie winyObserwator 2018-09-29 11:52
Cytat:


To w takim razie lepiej postawic na Pisiora zamykajacego szkoly bioracego do kieszeni? Na pania ktora siedzi pol roku na zwolnieniu a pozniej i kradnie pieniadze z zusu a poznien ozdrowiala nagle? Czy moze na Pana PSL zeby dalej pograzal Gmine. Ten sklad jest od lat i nie zrobili nic!
Jest Pan/i lekarzem, że wie Pan/i czy ktoś powinien być na zwolnieniu czy nie? Choroba nie wybiera i chyba normalnym jest, że po zwolnieniu w końcu się wraca do pracy. Kontrkandydaci chyba się mocno boją skoro rozpuszczają oczerniające plotki, sami nic nie zrobili to trzeba zwalić winę na innych - norma
Cytować

Dodaj komentarz

Dodając komentarz oświadczasz, że akceptujesz regulamin dodawania komentarzy oraz politykę prywatności.

Kod antyspamowy
Odśwież