reklama
reklama

S17 gotowa w 90 proc.

Opublikowano: 16 grudzień 2018, 10:19 Kategoria Aktualności
s17lublin
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Zaawansowanie robót na poziomie blisko 90 proc., niemal ukończona nawierzchnia z betonu cementowego, do położenia ostatnie metry nawierzchni bitumicznej na trasie głównej i na obecnie użytkowanych drogach dojazdowych. W najbliższym czasie niewielkie zmiany w organizacji ruchu, które umożliwią kontynuację robót, w tym budowę ostatniego przepustu pod starym przebiegiem DK17. Tak w dużym skrócie można opisać postęp robót na S17 od końca obwodnicy Garwolina do granicy z woj. lubelskim.

To nieco ponad 25 km trasy, którą w połowie przyszłego roku pokonamy samochodem osobowym w niecałe 13 minut. Warto pamiętać, że to olbrzymie przedsięwzięcie. Oprócz trasy głównej zbudowano blisko 55 km dróg niższej kategorii (zbiorczych, lokalnych i dojazdowych) służących lokalnej społeczności. Wzdłuż trasy głównej do ustawienia jest blisko 100 km barier energochłonnych, a zamontowano już ok. 40 proc. Wymalowano także część oznakowania poziomego. Trwają jeszcze prace przy rozkładaniu nawierzchni betonowej na przejazdach awaryjnych i łączniach węzłów.

W trakcie budowy dwóch odcinków realizacyjnych, od końca obwodnicy Garwolina do Gończyc (12,3 km) i od Gończyc do granicy z woj. lubelskim (13 km) wykonano blisko 1,7 mln m sześciennych wykopów, blisko 2 mln m sześciennych nasypów i wymieniono ponad 155 tys. m sześciennych gruntów słabonośnych. Zbudowano 34 obiekty inżynierskie (w tym sześć podwójnych w ciągu trasy głównej, na dwóch trwają jeszcze prace związane z betonowaniem płyty ustroju nośnego) oraz 78 przepustów. Powstały także dwa miejsca obsługi podróżnych i kończone są prace przy budowie obwodu utrzymania drogi.

reklama


Do wykonania jest jeszcze ostatni przepust, który będzie zlokalizowany pod obecną DK17 za Trojanowem w kierunku Warszawy. Wykonawca rozpocznie przy nim prace po przełożeniu ruchu na fragment nowej trasy (na przełomie roku po uzyskaniu pozwoleń na użytkowanie). Jadąc od strony Lublina na budowanym rondzie zjedziemy na węzeł Trojanów i dalej pojedziemy nitką trasy głównej. Kolejna zmiana w organizacji ruchu będzie miała miejsce na zjeździe z obwodnicy Garwolina w kierunku Lublina. Tu kierowcy będą korzystać z ok. 2,5 km odcinka jezdni prowadzącej do Warszawy a przełożenie ruchu umożliwi dokończenie łącznic węzła Górzno.

Koszt budowy tych dwóch odcinków S17 to ponad 602 mln zł. Inwestycja jest w części współfinansowana ze środków Unii Europejskiej w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko.

inf. i fot. GDDKiA

 


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama
reklama
reklama