Zebrali ponad 6 tys. zł na walkę z depresją

Opublikowano: 15 kwiecień 2024, 09:52 Kategoria Edukacja
klolozwolnieni z teoriidepresja
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

„Wyścig o Wolność” to nazwa projektu w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii, który realizowali uczniowie dwóch garwolińskich szkół KLO i LO.

W dobie XXI wieku młodzież często musi zmagać się z problemami nadmiernego stresu czy depresji. Może być to spowodowane przeciążeniem ogromną ilością pracy, którą muszą wykonywać uczniowie chodząc do szkoły czy też presją bycia idealnym, którą narzucają na nas media każdego dnia, kreując idealny obraz życia, który jest przecież nierealny.

Wzięły to na logikę

Opublikowano: 15 kwiecień 2024, 07:34 Kategoria Edukacja
klozwolnieni z teoriiweźmy to na logikę
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

„Weźmiemy to na logikę” to kolejny projekt w ramach Olimpiady Zwolnieni z Teorii, który podsumowały uczennice Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego w Garwolinie.

„Z naszym projektem dotarłyśmy do ponad 300 uczniów na terenie powiatu garwolińskiego, odwiedzając m.in. Publiczną Szkołę Podstawową im. Henryka Sienkiewicza w Pilawie, Publiczną Szkołę Podstawową nr. 5 im. Janusza Korczaka w Garwolinie, Publiczną Szkołę Podstawową im. Św. Jana Pawła II w Woli Rębkowskiej, Publiczną Szkołę Podstawową w Puznówce. Po przedstawieniu i wykonaniu ćwiczeń związanych z logiką matematyczną wszyscy uczniowie mieli możliwość wzięcia udziału w konkursie, a jego zwycięzcy zostali uhonorowani” – opowiadają uczennice KLO Alicja Kwiatkowska i Aleksandra Włodarczyk.

Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

300 tys. zł kosztowało powstanie nowe pracowni mechatroniki samochodowej w Zespole Szkół nr 2 w Garwolinie. Dzisiaj odbyło się oficjalne otwarcie miejsca, w którym kształcą się przyszli elektromechanicy pojazdów samochodowych i nie tylko.

- Ta pracownia przygotowana jest dla naszych uczniów. Zawód elektromechanika jest poszukiwany na rynku pracy. Coraz więcej „elektryków” jeździ na naszych drogach, więc warto aby młodzież była przygotowana na zmieniające się trendy w motoryzacji – mówiła dyrektor szkoły Ewa Flaga. W budynku szkolnych warsztatów w miejscu nowej pracowni do tej pory funkcjonowała pracownia budowlana. Teraz sala służy przyszłym elektromechanikom samochodowym oraz mechanikom pojazdów samochodowych. Całkowity koszt powstania nowej pracowni, część budowlana i wyposażeniowa, to kwota 300 tys. zł. - Praktycznie całość tej kwoty pochodziła z środków z organu prowadzącego – zaznaczała dyrektor. - Nasza młodzież w znakomitych warunkach może zdobywać wiedzę i wyjść w zawód ze znajomością nowoczesnych technologii – zaznaczał wicestarosta powiatu Marek Ziędalski.

Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

„Co to za życie bywa w młodości?” to tytuł projektu, którego realizacji podjęły się uczennice Katolickiego Liceum Ogólnokształcącego w Garwolinie w ramach Ogólnopolskiej Olimpiady Zwolnieni z Teorii. Alicja Ciara, Gabriela Tudek, Wiktoria Jura, Alicja Mikulska i Wiktoria Szlasa w ramach współpracy z Klubem Seniora przeprowadziły rozmowy z jego członkami. Wywiady mają odbudować poczucie więzi między ludźmi dopiero co wkraczającymi w dorosłość, a tymi doświadczonymi trudami życia. 

Współczesność biegnie bardzo szybkim tempem. Ze względu na rozwój technologii, młodzi ludzie i starsze pokolenia oddalają się od siebie. Skupiamy się na naszych różnicach, odrzucając przy tym współpracę międzypokoleniową.

"przeMOCni" i "Akcja Aktywacja" w Ekonomiku

Opublikowano: 19 marzec 2024, 09:35 Kategoria Edukacja
Ten artykuł przeczytasz w 1 - 2 min.

Uczniowie II Liceum Ogólnokształcącego w Zespole Szkół nr 1 im. Bohaterów Westerplatte przystąpili do Ogólnopolskiej Olimpiady Zwolnieni z Teorii w ramach, której realizowane są dwa projekty „przeMOCni” oraz „Akcja Aktywacja”. 

W skład zespołu "przeMOCni" wchodzą: Julia Paprota (liderka), Natalia Siarkiewicz, Maja Pietryka, Gabriela Piesiewicz i Laura Piłka. Jak podkreślają uczennice „to projekt typu „reklama społeczna” skierowany do osób w różnym wieku. A jego głównym celem jest  promowanie dbania o swój dobrostan. Mamy tu na myśli radzenie sobie w sytuacjach trudnych i kryzysowych. Umiejętność zachowania w sytuacji zagrożenia jest istotną sztuką w XXI wieku.” Nastolatki podkreślają, że przemoc może mieć wiele twarzy, często zapominamy, że przemoc psychiczna jest równie szkodliwa, jak fizyczna.  Projekt informuje o formach przemocy psychicznej w świecie wirtualnym i pokazuje, jak się przed nią bronić. Dodatkowo pokazują możliwości szukania pomocy i wsparcia u osób, które zajmują się tym zawodowo.