reklama

Aktualności

reklama
reklama

baner projekt 

pepperoni main 40

 

reklama

Pogoda w Garwolinie

Miłego dnia życzy
Przedsiębiorstwo Wodociągów
i Kanalizacji w Garwolinie

reklama

TOP


Dekorator kwadrat

Kultura

    reklama

    Sport

    reklama

    Opublikowano: 18 czerwiec 2011, 07:35
    biegAvonprzemockampania
    Ten artykuł przeczytasz w 2 - 3 min.

    ?Prawdziwy mężczyzna troszczy się o swoich najbliższych? - to hasło tegorocznej Kampanii Społecznej AVON kontra przemoc. To już kolejna odsłona Kampanii, której celem jest głośny i wyraźny sprzeciw wobec przemocy i wszelkich jej przejawów.

     

    Przemoc to zjawisko, które dotyka wiele osób, głównie kobiety. W Polsce około 800 tysięcy kobiet rocznie doświadcza przemocy. Ta liczba bitych i poniżanych kobiet jest zawstydzająca. Nie możemy pozwolić, by ten problem był wciąż tematem tabu, a zatrważające statystyki rosły. Skalę zjawiska dostrzegły też gwiazdy, które zaangażowały się w kampanię.

     

    Każdego dnia wiele kobiet na całym świecie doświadcza przemocy. Dlatego Avon Cosmetics Polska ponownie przekonuje do stanowczego mówienia: ?Stop Przemocy?. Celem Kampanii jest pokazanie, że walka z tym zjawiskiem jest konieczna. Wszelkie formy zachowania, które poniżają, naruszają godność i powodują cierpienie powinny być społecznie potępiane. Przemoc nie może być tabu.

    Chcąc wyrazić swój zdecydowany sprzeciw wobec przemocy, do akcji włączyli się znani i lubiani panowie. Mężczyźni, którzy użyczyli swojego wizerunku, aby przekonać, że prawdziwy mężczyzna troszczy się o bliskich, to: Krzysztof Diablo Włodarczyk, Przemysław Saleta, Marek Włodarczyk oraz Robert Kudelski.

    - ?Nie lubię przemocy i nigdy nie wykorzystuję swoich umiejętności wobec nikogo. Dla mnie boks to zawód. Warto angażować się w kampanie takie jak ta, aby pokazać ludziom, że każda przemoc jest złem? ? powiedział Krzysztof Diablo Włodarczyk, jeden z ambasadorów kampanii. Przemysław Saleta uważa, że w życiu jest za dużo przemocy. ?Ludzie mają tendencję do wykorzystywania własnej, mocniejszej pozycji, często wcale nie zdając sobie z tego sprawy. Kampania ma pokazać ten problem i uświadomić ludziom, że ich postępowanie jest złe? ? dodaje Saleta.

    Fundusze na realizację Kampanii AVON kontra przemoc pochodzą ze sprzedaży produktów z symbolem nieskończoności: bransoletki, naszyjnika i pierścionka ?Powiedz STOP przemocy?. Produkty są do nabycia u każdej konsultantki Avon.

    Swój sprzeciw wobec przemocy można także pokazać 19 czerwca br. biorąc udział w biegu w Garwolinie, organizowanym pod hasłem ?Powiedz STOP Przemocy?. Trasa wynosi 10 km. Każdy z uczestników na starcie będzie mógł kupić za 10 zł bransoletkę z symbolem nieskończoności. Całkowity dochód ze sprzedaży produktów zostanie przekazany na kampanię, która ma na celu przełamanie zmowy milczenia wokół problemu przemocy w rodzinie, rozwijanie dialogu publicznego na ten temat oraz wspieranie kobiet w ich dążeniu do powrotu do normalnego życia.

    Partnerami akcji są Fundacja Feminoteka oraz Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia". Celem wspólnych działań jest nie tylko uświadomienie skali problemu, ale również realna pomoc ofiarom przemocy. Dla Fundacji Feminoteka priorytetem jest przeciwdziałanie przemocy wobec kobiet oraz walka z dyskryminacją ze względu na płeć. Fundacja angażuje się we wspieranie kobiet w życiu publicznym. Feminoteka nie podlega żadnym organizacjom ani instytucjom. W ramach Kampanii AVON Kontra Przemoc, Feminoteka organizuje debaty, prowadzi warsztaty samoobrony WenDo i asertywności dla kobiet. Jej działania skupiają się także wokół zajęć z zakresu profilaktyki przemocy. Tworzy lokalne koalicje przeciwko przemocy. Udziela porad prawnych i psychologicznych. Uruchomiła także telefon interwencyjny.

    Ogólnopolskie Pogotowie dla Ofiar Przemocy w Rodzinie ?Niebieska Linia? udziela wsparcia psychologicznego i prawnego wszystkim osobom dotkniętym przemocą fizyczną czy psychiczną, występującą w rodzinie. Pogotowie organizuje również akcje uświadamiające oraz przeciwdziałające temu problemowi. W jego ramach działa ?Warszawska niebieska linia?, czyli specjalny telefon zaufania oraz Centrum Informacyjne o Przemocy Domowej.

    Dzięki współpracy z AVON w 2011 roku zwiększymy dostępność i zakres pomocy dla kobiet doznających przemocy i znajdujących się w sytuacjach kryzysowych. Mogą ją uzyskać zarówno w kontakcie bezpośrednim, telefonicznym i mailowym.- powiedziała Renata Durda, kierownik Ogólnopolskiego Pogotowia dla Ofiar Przemocy w Rodzinie "Niebieska Linia".

    Avon Cosmetics Polska

    Dodaj komentarz

    Dodaj komentarz