Wynajęcie lokalu biurowego - jak dokonać odpowiedniego wyboru?

Opublikowano: 19 wrzesień 2018, 15:12 Kategoria Rozmaitości

Dysponowanie powierzchnią biurową jest konieczne w przypadku większości firm. Wiele firm, zamiast kupować biuro czy inwestować we własny budynek, decyduje się na najem. Jest to rozwiązanie, które niesie za sobą wiele zalet, ale decyzja o wynajęciu tego a nie innego biura musi być poprzedzona dokładną analizą potrzeb. Mało tego, należy brać pod uwagę także czas przyszły, czyli to, jak będzie firma wyglądać za kilka czy kilkanaście lat.

Na polskim rynku podaż biur do wynajęcia zdecydowanie przewyższa popyt. Taka sytuacja panuje w zasadzie wszędzie, nawet w największych miastach Polski, jak choćby w Warszawie. Dynamicznemu wzrostowi najemców towarzyszy równie dynamiczny wzrost ilości powierzchni biurowych do wynajęcia. Nawet w dzielnicach takich jak Mokotów można bez problemu znaleźć wolne lokale biurowe, a wciąż powstają nowe biurowce i dlatego nie jest trudno o dobre i nowoczesne biuro w tej prestiżowej lokalizacji: https://www.biura-mokotow.com/biura/do-wynajecia/warszawa/mokotow/

Cena czy lokalizacja?

Na pewno każda firma poszukująca powierzchni biurowej będzie kalkulować, co się bardziej opłaci. Dla większości firm sugerowanie się tylko ceną najmu nie powinno być jedynym kryterium. Lokal biurowy, droższy, ale położony w atrakcyjniejszej lokalizacji, może w przyszłości przynieść korzyści. Dużo zależy od charakteru działalności danej firmy. Jeśli biuro będzie odwiedzane często przez klientów czy kontrahentów, powinno być położone w lepszym miejscu, a na pewno w takim, które będzie łatwo znaleźć, i do którego będzie łatwiej dojechać. Wiele firm poszukuje z kolei prestiżowych adresów i lokalizacji w znanych biurowcach. To właśnie oferują biura na Mokotowie, czyli jednej z pierwszych nie tylko w Warszawie, ale i w Polsce dzielnic typowo biurowych. Dla innych firm usytuowanie biura może nie mieć aż takiego znaczenia, ale wtedy trzeba też brać pod uwagę koszty, a często i niedogodności, związane z dojazdem. Może się zatem okazać, że nieco wyższy czynsz w rezultacie przyniesie więcej korzyści, w tym także finansowych.

Wyposażenie i infrastruktura

Cena najmu jednego metra powierzchni biurowej nie jest wyznacznikiem standardu i jakości wnętrza biura, budynku czy jego otoczenia. To również należy sprawdzić. Bardzo istotne jest wyposażenie biura. Należy się upewnić, czy powierzchnia biurowa ma wszystko to, co będzie niezbędne dla firmy, a jeśli nie, to czy będzie możliwe doposażenie, i kto za nie zapłaci. W dzisiejszych realiach bardzo ważne są przede wszystkim nowoczesne technologie jak szybki internet czy linie telefoniczne.

Ważny jest sam standard samego budynku i towarzysząca mu infrastruktura, np. parkingi. Biuro, przy którym klient nie będzie mógł znaleźć miejsca parkingowego może mieć negatywny wpływ na wizerunek firmy. Ważny jest też sam dojazd, ale w tym względzie nie ma reguły. Czasem dojazd w bardziej odległe miejsce zajmie mniej czasu niż dotarcie do prestiżowego biurowca w zakorkowanym centrum miasta.

Liczy się nie tylko biuro

W przypadku Warszawy miejscem, które są dobrze skomunikowane z resztą miasta, są biura na Mokotowie. Tam z biurowcami sąsiadują ponadto liczne punkty handlowe, usługowe i gastronomiczne. Dzięki temu pracownicy po skończonej pracy mogą załatwić wiele spraw bez potrzeby udawania się w inne miejsce, aby zrobić zakupy czy coś zjeść. Dla wielu osób ważne będzie sąsiedztwo szkół i przedszkoli, a nawet ośrodków zdrowia. Jak widać, powierzchnia biurowa wysokiej jakości, to nie tylko wnętrza. Na miejsce pracy składa się bowiem mnóstwo elementów, które decydują o tym, czy dany lokal biurowy można uznać za dobry dla danej firmy.

Dodaj komentarz

Dodając komentarz oświadczasz, że akceptujesz regulamin dodawania komentarzy oraz politykę prywatności.

Kod antyspamowy
Odśwież