reklama
reklama

Formalności, o których należy pamiętać po sprzedaży samochodu

Opublikowano: 21 sierpień 2019, 18:10 Kategoria Rozmaitości
Ten artykuł przeczytasz w 2 - 3 min.

Każdy właściciel auta, przynajmniej kilka razy w życiu zmienia jego model.

Powody tego są różne, polepszająca się jakość życia, powiększająca rodzina, która potrzebuje więcej miejsca w samochodzie lub też zwykła chęć wymiany samochodu na lepszy model.

Niektóre osoby decydują się na sprzedaż auta w samodzielny sposób, za pośrednictwem portali z ogłoszeniami czy też przy pomocy poczty pantoflowej. Takie rozwiązanie ma swoje wady i zalety. Ponieważ wiąże się z koniecznością spotkań z potencjalnymi kupcami, a także prezentacją auta.

reklama


Druga metoda jest natomiast sprzedaż auta w skupie aut w Warszawie adres jednego z nich można znaleźć tutaj, gdzie od ręki otrzymujemy kwotę za samochód bez konieczności żmudnych kontaktów z kupującymi. Rozwiązanie to zyskuje coraz większą ilość zwolenników. Jednak niezależnie od metody sprzedaż auta zawsze wiąże się z formalnościami po transakcyjnymi, które leżą w gestii sprzedającego.

Opłata skarbowa

Wedle przepisów każde korzyść majątkowa, uzyskana drogą sprzedaży powinna zostać opodatkowana, w przypadku auta, podatek od sprzedaży wynosi 2% kwoty, za która auto zostało sprzedane niezależne od wybranej metody. Oznacza to, że jeśli auto zostało oddane do skupu aut w Warszawie, który można znaleźć na przykład tutaj za kwotę 20 000, podatek wyniesie 400 złotych. Po wypełnieniu odpowiedniego druku w urzędzie skarbowym otrzymamy blankiet wpłaty, służący do zapłacenia należnego podatku.

Przed wizytą w Urzędzie Skarbowym należy przygotować:

  • dowód osobisty
  • umowę kupna-sprzedaży auta

Wyrejestrowanie auta

Po sprzedaży auta niezależnie od tego, czy osobiście, czy za pośrednictwem skupu samochodów w Warszawie, który można znaleźć tutaj, należy w ciągu 30 dni od daty podpisania umowy udać się do wydziału komunikacji, właściwego dla adresu zarejestrowania auta, w celu wyrejestrowania pojazdu.

Przed wizytą w urzędzie należy przygotować jakie dokumenty jak:

  • dowód osobisty
  • umowę kupna- sprzedaży, poświadczającą o zbyciu pojazdu
  • zaświadczenie informujące zbyciu pojazdu, które powinno być wypełnione na druku właściwym dla danego urzędu. Można je wypełnić na miejscu lub pobrać z internetu.

Zgłoszenie sprzedaży auta w towarzystwie ubezpieczeń

Na zgłoszenie zbycia auta w towarzystwie ubezpieczeń sprzedający ma jedynie 14 dni od daty sprzedaży auta. Nie zgłoszenie sprzedaży, może wiązać się ze wznowieniem polis na aut, którego fizycznie już nie posiadamy.

Przed wizytą w towarzystwie ubezpieczeń należy przygotować:

  • dowód osobisty
  • dane dotyczące okresu, na jaki została zawarta polisa ubezpieczeniową
  • umowę kupna-sprzedaży

W niektórych przypadkach ubezpieczyciel wypłaca kwotę za okres, w jakim polisa nie obowiązuje już na dane auto, co wiąże się z zyskiem.

Wszystkie te formalności załatwione po dokonaniu transakcji, pola sprzedającemu spać spokojnie, bez obaw o jakiekolwiek konsekwencje swoich działań, związanych ze sprzedażą auta. W większości przypadków, wizyty we wszystkich trzech miejscach można załatwić ciągu jednego dnia.

 


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz
reklama
reklama

TOP

reklama