reklama

baner projekt 

reklama

Rajdowcy z Sobolewa dojechali do końca sezonu

Opublikowano: 19 grudzień 2012, 11:38 Kategoria Sport
rajdysobolewwyścigi
Ten artykuł przeczytasz w 2 - 4 min.

Dla nich nie straszne błoto, śnieg, niebezpieczny szuter czy szybkie zakręty na asfalcie. Pasjonaci amatorskich rajdów z Sobolewa zakończyli tegoroczne zmagania w Rajdowych Samochodowych Mistrzostwach Pucharu Automobilklubu Centrum. Z jakimi efektami? Sprawdźcie.

Pasjonaci z Sobolewa tegoroczny sezon rozpoczęli od styczniowego Winter Rally. Z wysokiego C zmagania AD 2012 rozpoczęła załoga Michał Gazda (kierowca)/Konrad Strzeżysz (pilot). Dzięki niemal perfekcyjnemu doborowi opon, ich Honda Civic uplasowała się na 3. miejscu w klasie 3. Szczęścia zabrakło Mariuszowi Kosteckiemu i Arturowi Dźwigałowskiego. Trudne warunki pogodowe (temperatura -23 stopni Celsjusza) utrudniły odpowiedni dobór opon. W efekcie dało to miejsce poza stawką.

 

reklama


Debiut na podium

Marcowe Rally Mazowsze było 2. rundą RSMPAC. Tym razem pecha miała załoga Gazda/Strzeżysz. 3-krotnie pomylona trasa nie pozwoliła na nawiązanie walki z czołówką. Dużo lepiej wypadł team Kostecki/Dźwigałowski. Po nieudanym styczniowym starcie, pełna koncentracja i bardzo szybka jazda dały ostatecznie wysokie 10. miejsce w klasyfikacji generalnej i 2. miejsce w klasie.

Rajd Mazowieckie Szutry (15 kwietnia) na długo zapamięta Jan Błachnio. Debiutujący, u boku Michała Gazdy, w roli pilota z kolegą zgrał się idealnie. Świetna komunikacja i równa jazda od początku rajdu przełożyły się na 6. miejsce w ?generalce? i triumf w klasie.

Kłopoty techniczne nie ominęły załogę Kostecki/Dźwigałowski. Na jednej z ?hop? rozpędzona do 100 km/h Honda Civic niefortunnie wylądowała na skrzyni biegów. Blokada na jednym przełożeniu uniemożliwiła dalszą jazdę. W Mazowieckich Szutrach wzięła udział także ?zakochana? para Konrad Strzeżysz/Olga Goźlińska. Duet pojechał Toyotą Starlet GT Turbo.

Odjechali stawce

W maju rajdowcy spotkali się w Piasecznie. W drugim wspólnym występie team Gazda/Błachnio uplasował się tuż za podium w swojej klasie. Na najniższy stopień pudła klasy wjechał Mariusz Kostecki, którego tym razem pilotował Marek Matuszewski. W rajdzie udział wzięły również załogi Konrad Strzeżysz/Karol Marcinkowski oraz Krzysztof Klimek/Bartosz Kostecki.

Przełom czerwca i lipca zarezerwowany był na ściganie w Mińsku Mazowieckim. W odróżnieniu od wcześniejszym rundy mistrzostw, uczestnicy rywalizowali na asfalcie. Dla załogi Gazda/Błachnio, która preferuje szutry i śnieg, rajd zakończył się poza pierwszą ?dziesiątką? klasyfikacji generalnej. Z nową skrzynią biegów do rajdu wyjechali Kostecki z Dźwigałowskim. Czysta i szybka jazda dała zwycięstwo w klasie i 5. miejsce w ?generalce?.

W eksperymentalnym składzie sobolewscy kierowcy pojechali do Wyszkowa. W VI rundzie RSMPAC, z powodu absencji pozostałych, załogę stworzyli Mariusz Kostecki i Jan Błachnio. Efekt? Podwójne zwycięstwo ? rajdu i klasy.

VII runda tegorocznych zmagań przypadła na październik. Powrót na mazowieckie trasy okazał się kapitalny dla załogi Gazda/Błachnio. Team wygrał rajd z ogromną przewagą 40 sekund na 2. zespołem. W klasyfikacji generalnej okazał się lepszy nawet od 4-napędowych Subaru Impreza. Dobrą dyspozycję potwierdzili Kostecki/Dźwigałowski - 4. miejsce na koniec rajdu i 2. pozycja w klasie.

Zakończenie na Barbórce

Tradycyjnie zmagania sezonu kończy Rajd Barbórka BIS. To najtrudniejsza impreza do przejechania. Na początku grudnia przekonało się o tym kilka załóg, które na trasie ?zaliczyło? wiele krawężników, co kończyło się przestrzelonymi zakrętami.

Szybka jazda załogi Gazda/Błachnio dała 4. miejsce w ?generalce? i 2. miejsce w klasie. Z kontuzją dłoni rajd przejechał Mariusz Kostecki. Pilotowany przez Artura Dźwigałowskiego niejednokrotnie naginał prawa fizyki. Załoga przez startem miała realne szanse na wygranie Pucharu TEDEX WRC (dodatkowej klasyfikacji mistrzostw). Sobolewska Honda Civic dojechała na 3. miejscu w rajdzie, triumfując w klasie.

Kilka dni po Barbórce pojawiły się wyniki całorocznej rywalizacji. Najgorsze z punktu widzenia sportowca miejsce przypadło załodze Gazda/Błachnio ? 4. pozycja. Pasjonaci z Sobolewa zgarnęli jednak pokaźną pulę osiągnięć indywidualnych. Mariusz Kostecki zdobył tytuły Mistrza Klasyfikacji Generalnej Sezonu oraz I wicemistrza klasy. Michał Gazda został III wicemistrzem klasyfikacji generalnej i II wicemistrzem klasy. Jan Błachnio w debiutanckim starcie został najlepszym pilotem sezonu. Na 3. miejscu w tym zestawieniu został sklasyfikowany Artur Dźwigałowski.

Zapraszają do ścigania i kibicowania

- Ciężka praca zaowocowała fenomenalnym wynikiem, którego nikt się po nas nie spodziewał. Konkurowaliśmy z naprawdę lepiej przygotowanymi autami oraz zawodnikami dysponującymi o wiele wyższym budżetem sponsorskim ? podsumowuje tegoroczne zmagania Artur Dźwigałowski. - Mamy nadzieję, że w przyszłym sezonie nadal będziemy mogli kontynuować naszą pasję, rywalizować z najlepszymi i osiągać sukcesy, ponieważ w tym sporcie bez pomocy innych nie osiągniemy zbyt wiele ? dodaje.

Pasjonaci z Sobolewa zapraszają do wspólnego ścigania po amatorskich ?oesach? lub kibicowania na trasach.

Załoga Mariusz Kostecki i Artur Dźwigałowski składa ogromne podziękowania dla firmy Best Motor ? części do busów oraz firmie PROXIMA Wynajem Samochodów Dostawczych. Obie załogi składają również podziękowania dla firmy TEDEX, która w wielkim stopniu przyczyniła się do osiągniętego wyniku, dając możliwość wzięcia udziału w dodatkowym pucharze TEDEX WRC wraz z pomocą finansową. Ogromne podziękowania należą się naszym lokalnym kibicom, którzy wiernie podróżują za nami na trasach rajdów.

łk

Autorzy zdjęć: Monika Przybyłek, Marcin Cenkier, Dariusz Oltuszyk, Adam Roch, Piotr Bogucki, Leszek Antonik, Jakub Żołędowski, Marcin Noga, Filip Krawczyk, Daniel Chojecki, Adam Jankowski.


Dodaj komentarz

Dodaj komentarz