Tytuł Mistrzów Polski 2017 Historycznych Rajdowych Samochodowych Mistrzostw Polski w klasie PZM 5 wywalczyła załoga Krzysztof i Mateusz Głowala z Garwolina. Naszej redakcji opowiadają o trudach tegorocznej edycji i planach na przyszłość.

Historyczne Rajdowe Samochodowe Mistrzostwa Polski to młody cykl rajdowy, liczący dopiero jeden sezon. W roku 2016 nosił jeszcze miano Historycznego Rajdowego Pucharu Polski. HRSMP jest prężnie rozwijającym się cyklem z powodu świetnej organizacji i oprawy medialnej, jak również zainteresowania ze strony zawodników. Biorą w nim udział załogi nie tylko z Polski, ale również z zagranicy.

Załoga z Garwolina starty w tym rajdzie rozpoczęła dwa lata temu. W HRPP (Historyczny Rajdowy Puchar Polski) team zbierał punkty do licencji przez jazdę bez pomiaru czasu. W 2016rokuzałoga wygrała warszawską Barbórkę Legend.-To dało nam motywację aby powalczyć z najlepszymi załogami w 2017rokucałe przygotowania skupiliśmy na przygotowanie naszej rajdowej Mazdy 323 GTX w specyfikacji i barwach Mazda Rally Team Europe z 1990r., którą startowały m.in. takie legendy jak TomiMäkinen, TimoSalonen, HannuMikkola – mówią Krzysztof i Mateusz.

Łatwo nie było

Mistrzostwa Polski 2017 składały się z sześciu rund. Garwolińska załoga za każdym razem stawała na podium, w tym trzykrotnie wygrywając rywalizację. Rozpoczęło się znakomicie. Od zwycięstwa w Rajdzie Memoriale Janusza Kuliga i Mariana Bublewicza w Wieliczce. W 45. Rajdzie Świdnickim Krause wszystko szło zgodnie z planem do ostatniego odcinka. - Zaciera się pompa paliwa i nie ma możliwości przekraczać 2000 obr./min. szczęśliwie udaje nam się dojechać do mety i zdobyć kolejne punkty. W Rzeszowie podczas 3. Rajdu Rzeszowiak, na ostatnim odcinku, na wyjściu z prawego zakrętu, uderzamy tylnym kołem w mostek i uszkadzamy wahacz udaje się jednak nadal kontynuować jazdę i dojechać do mety ze sporą stratą czasową ale kolejnych kilka punktów wywozimy z Rzeszowa  – relacjonuje załoga.

63. Rajd Wisły to zmagania przede wszystkim z pogodą, i śliską nawierzchnią, jazdy nie ułatwiał ciągle padający deszcz który podtopił park serwisowy. Najważniejsze stało się dojechanie do mety bez uszkodzenia rajdówki. Kolejną rundą HRSMP był 3. Rajd Grodzki w Bieczy. - Bardzo trudny rajd deszczowo-błotny bardzo pechowy dla naszych kolegów z Subaru Legacy Luty/Grudziołek i Audi Quattro Rowiński/Tokarska obydwie załogi na pierwszym odcinku wypadają z trasy przekręcając piękne historyki na dach, to studzi nasze zapały na dobre czasy odcinków a celem jest dojechać do mety i zdobyć kolejne pkt – komentują nasi rozmówcy.

Barbórka wisienką na torcie

Znakomite starty w sześciu rundach dały załodze Mateusz Głowala/Krzysztof Głowala tytuł Mistrzów Polski HRSMP 2017 w klasie PZM 5  (auta z modyfikacjami wykraczającymi poza homologację rajdową) w pierwszych Historycznych Mistrzostwach Polski . - Ponad 300 konny samochód naprawdę wymaga skupienia i uwagi w każdej chwili. Opis rajdowy jest w fazie ciągłego rozwoju i tu musimy poświęcić bardzo dużo czasu, ale coraz lepiej się dogadujemy, jako załoga jesteśmy zgrani. Krzysiek zrobił świetną robotę za kółkiem,serwis MRT przygotował  bezawaryjne auto,a ja doprowadziłem naszą załogę do mety każdej rundy – mówi Mateusz Głowala.

Wisienką na torcie był start w Rajdzie Barbórki 2017. W nagrodę za wyniki w HRSMP garwolińska załoga mogła wystartować w Kryterium Asów na ulicy Karowej. - Ciężko opisać uczucie jakie towarzyszy na starcie do tego odcinka,jest trochę… paraliżujące, a serce bije jak szalone, ale w momencie startu adrenalina daje kopa i powraca pełne skupienie. Tym razem udało się trafić z oponami i wywalczyć drugą lokatę, przegrywając z chłopakami o zaledwie0,011 tysięcznych sekundy! Gratulacje dla Roberta i Darka z Subaru Legacy – opisują rajdowcy.

Powalczą o obronę tytułu

Załoga z Garwolina startuje przy wsparciu sponsora Cartex Auto Części. - Szczególne podziękowania ślemy na ręce Prezesa Grzegorza Gładysza i całego zespołu pracującego w Firmie CARTEX,  który bardzo nam pomógł i cały czas towarzyszył w drodze do Mistrzostwa a także co jest dla nas bardzo ważne byli z nami na Rajdzie Barbórki w Warszawie .Dziękujemy również firmie ZACHEM, która miała duży wkład w zdobycie tytułu i rozwoju  technicznego auta. Jesteśmy bardzo wdzięczni  naszym Przyjaciołom z MRTservice, Łukaszowi Ejneberg, Jarkowi Ejneberg, a także Sławkowi Głowala za  profesjonalne przygotowane i serwisowanie auta  przez cały sezon. Mazda spisywała się świetnie i o żadnej usterce technicznej nie było mowy – dziękują nasi rozmówcy.

Kolejny sezon cyklu HRSMP 2018r. zapowiada się bardzo ciekawie.Jedną z siedmiu rund będzie Rajd Nadwiślański, który rozgrywany będzie w okolicach Puław i Lublina. Rajd Dolnośląski w tym roku otrzymał status rundy kandydackiej Historycznych Rajdowych Mistrzostw Europy.

- Bardzo chcielibyśmy wystartować  i powalczyć w tym roku.Oczywiście jeśli tylko uda się zebrać budżet, który obecnie jest największą przeszkodą aby wystartować i rywalizować na wysokim poziomie we wszystkich siedmiu rundach Mistrzostw Polski – dodają na zakończenie.

opr. łk

fot. archiwum załogi

Podsumowanie całego sezonu 2017

 

Dodaj komentarz

Dodając komentarz oświadczasz, że akceptujesz regulamin dodawania komentarzy

Kod antyspamowy
Odśwież

Zobacz także ad content

Ta strona używa tzw. cookies. Ustawienia możesz zmienić w preferencjach przeglądarki.