Planowane działania obejmują przygotowanie dokumentacji do ogłoszenia przetargu na wykonanie Studium Techniczno-Ekonomiczno-Środowiskowego (STEŚ). Równocześnie GDDKiA wycofa wnioski złożone w 2015 roku do Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska w Białymstoku, co umożliwi wszczęcie nowego postępowania przetargowego i wybór biura projektowego. Biuro to ponownie przeanalizuje możliwe warianty przebiegu trasy, uwzględniając nowoczesne technologie oraz doświadczenia z realizacji podobnych obiektów, w tym rozważenie budowy tunelu.
W trakcie prac projektowych planowane są spotkania informacyjne z mieszkańcami, podczas których będzie można składać wnioski i opinie dotyczące proponowanych rozwiązań. Po analizie wielokryterialnej GDDKiA złoży nowy wniosek o uzyskanie decyzji środowiskowej do RDOŚ w Warszawie. Po jej uzyskaniu opracowane zostaną szczegółowe rozwiązania techniczne, a kolejnymi etapami będą wykonanie projektu budowlanego, uzyskanie decyzji o zezwoleniu na realizację inwestycji drogowej (ZRID) oraz rozpoczęcie robót budowlanych. Przy sprawnym przebiegu prac i uzyskiwaniu niezbędnych decyzji, realizacja inwestycji planowana jest na lata 2032-2035.
Przypomnijmy, że w lipcu 2015 roku złożono wnioski o wydanie decyzji środowiskowej dla dwóch odcinków S17 WOW: Drewnica – Ząbki oraz Ząbki – Warszawa Wschód. W 2018 roku RDOŚ w Białymstoku wydał decyzje środowiskowe dla obu odcinków, jednak w lutym 2021 roku Generalna Dyrekcja Ochrony Środowiska uchyliła te decyzje i umorzyła postępowania. Decyzje GDOŚ zostały zaskarżone, co spowodowało postępowania sądowe w Wojewódzkim Sądzie Administracyjnym w Warszawie oraz w Naczelnym Sądzie Administracyjnym.
red. za GDDKiA














Napisz komentarz
Komentarze