Wiele sklepów stacjonarnych zmaga się z niską sprzedażą. Wynikać ona może z wielu powodów, które nie zawsze są oczywiste na pierwszy rzut oka. Aby punkt mógł cieszyć się dużym zainteresowaniem klientów, warto zainteresować się merchandisingiem. Usługi merchandisingowe to kluczowy element skutecznej sprzedaży, pozwalający na osiąganie wysokich zysków.
Czym jest merchandising?
Wiele punktów sprzedaży zmaga się ze słabym zainteresowaniem klientów. Powodem takiego stanu rzeczy bardzo często jest niska atrakcyjność produktów na półkach sklepowych. Czasami jednak samodzielne poradzenie sobie z trudnościami tego typu bywa wyjątkowo problematyczne. Wynika to z braku wiedzy na temat odpowiedniej ekspozycji towarów. W takiej sytuacji warto nawiązać współpracę z firmą oferującą usługi merchandisingowe. Merchandising obejmuje działania prowadzące do zwiększenia atrakcyjności produktów w przestrzeni sklepowej. W zakres czynności wchodzi m.in. uzupełnianie towarów, dbałość o ich odpowiednią ekspozycję, implementacja materiałów promocyjnych i kontrola zgodności z wytycznymi producenta.

Realizacja usługi zapoczątkowana jest analizą potrzeb klienta. Następnym krokiem jest przeprowadzenie audytu w punktach sprzedaży, co w dalszej kolejności prowadzi do wdrażania najlepszych praktyk ekspozycyjnych. Duża uwaga skupiana jest również na bieżącym monitorowaniu wyników sprzedażowych. Merchandiserzy dbają również o optymalizację przestrzeni sklepowej, poprzez eliminację pustych półek czy nieodpowiednio rozmieszczonych produktów.
Na czym polega wynajem handlowców?
Firmy oferujące usługi merchandisingowe, takie jak MS Services, dysponują wykwalifikowanymi merchandiserami oraz nowoczesnymi narzędziami analitycznymi. Raportowanie w czasie rzeczywistym zapewnia firmie transparentność działań, umożliwiając szybką reakcję na zmieniające się warunki rynkowe. Sklepy korzystające z pomocy firm merchandisingowych mogą liczyć na zwiększoną widoczność produktów, lepszą rotację towaru i skuteczniejsze działania promocyjne w punktach sprzedaży.
Ciekawym rozwiązaniem jest także wynajem handlowców. Usługa tego typu pozwala na korzystanie z doświadczonych przedstawicieli handlowych bez długoterminowych zobowiązań. Wsparcie polega na dostarczeniu przez zewnętrzną firmę specjalistów ds. sprzedaży na określony ówcześnie czas oraz zgodnie z ustalonym zakresem obowiązków. W ten sposób firma otrzymuje pomoc profesjonalnych przedstawicieli handlowych, nie ponosząc kosztów rekrutacji czy zatrudniania na etat.
Tekst płatny














Napisz komentarz
Komentarze