W pierwszym przypadku pokrzywdzony zamówił przez internet urządzenie elektroniczne, służące do szybkiego diagnozowania usterek pojazdów. Cena wydawała się atrakcyjna, jednak po przelaniu pieniędzy, zamiast zamówionego towaru, otrzymał kuchenny garnek.
Drugi pokrzywdzony zamiast kombinezonu otrzymał w paczce bezwartoścowy towar. Jak się okazało, firma, z której dokonał zakupu, miała w sieci dziesiątki negatywnych opinii. Klienci skarżyli się, że otrzymują przypadkowe, bezwartościowe rzeczy, a kontakt ze sprzedawcą lub zwrot towaru jest niemożliwy.
To nie jedyne przypadki oszustw zgłoszone w ostatnim czasie na Policję. Osoby pokrzywdzone zgłosiły sprawę do Komendy Powiatowej Policji w Garwolinie. Funkcjonariusze prowadzą czynności mające na celu ustalenie sprawców i zapobieganie kolejnym oszustwom.
Ostrzegamy - nie daj się naciągnąć!
Funkcjonariusze apelują o rozsądek przy zakupach online. Zanim zamówisz
- Sprawdź opinie o sklepie – nie tylko na stronie sprzedawcy, ale też na niezależnych forach.
- Uważaj na zbyt atrakcyjne ceny – to częsty wabik stosowany przez oszustów.
- Korzystaj z bezpiecznych metod płatności, które umożliwiają reklamację.
- Unikaj sklepów bez danych kontaktowych, regulaminu i jasnej polityki zwrotów.
KPP Garwolin













Napisz komentarz
Komentarze