Chociaż telefony stały się naturalnymi towarzyszami naszych codziennych aktywności, warto oderwać wzrok od ekranu i skupić uwagę na tym, co dzieje się dookoła. Szczególnie ważne jest to przed wejściem na przejście dla pieszych, dlatego w najbliższych tygodniach przy “zebrach” w Garwolinie pojawią się hasła “Przejdź offline” i “Głowa do góry”. Będą one przypominały mieszkańcom o prostych, ale istotnych dla bezpieczeństwa zasadach.
- Rozmowy telefoniczne, słuchanie ulubionej muzyki, podcastu czy bycie w ciągłym kontakcie z innymi to elementy codzienności, które z pewnością umilają nam czas spędzony np. w drodze ze szkoły do domu. Czasem jednak warto na chwilę się zatrzymać. Mimo że od najmłodszych lat uczymy się, jak ważna jest uważność na drodze, wciąż zatracamy się w wirtualnym świecie i coraz trudniej oderwać nam wzrok od ekranu. Właśnie z tego powodu postanowiłem wesprzeć w naszym mieście akcję pod hasłem ,,Przejdź offline” – mówi Mikołaj Durasiewicz, franczyzobiorca McDonald’s Polska.
Do inicjatywy franczyzobiorca zaprosił lokalny samorząd oraz dzieci i młodzież ze szkół w Garwolinie. Wspólnie, przy wybranych przejściach dla pieszych, namalują główne hasła akcji, zachęcające do bycia offline i większej uważności przy przechodzeniu na drugą stronę. Akcja obejmie kilkadziesiąt przejść dla pieszych.
- Cieszymy się, że Mikołaj Durasiewicz, franczyzobiorca McDonald’s, zwrócił się do nas z propozycją organizacji wspólnej akcji edukacyjnej na rzecz bezpieczeństwa. To kolejny raz, gdy razem z przedsiębiorcą podejmujemy działania dla społeczności lokalnej. Wchodzimy w przestrzeń Garwolina z jasnym komunikatem: przechodząc przez pasy, odłóż telefon i skup się na otoczeniu. Mamy nadzieję, że widoczne przy przejściach dla pieszych napisy uczulą naszych mieszkańców na kwestie bezpieczeństwa. Zachęcą one do zmiany nawyków tych, którym zdarzało się zerkać w ekran – podkreśla Marzena Świeczak, burmistrz Garwolina.














Napisz komentarz
Komentarze