PLK zmodernizują 150 km torów. Nowa sieć trakcyjna pozwoli zwiększyć prędkość pociągów do 160 km/h, co skróci przejazd między Warszawą a Lublinem do około 90 min. Ważnym efektem inwestycji będzie wzrost poziomu bezpieczeństwa, gdyż wymienione zostaną też 383 rozjazdy i urządzenia sterowania. Bezpieczniej będzie na przejazdach kolejowo-drogowych. Na 68 skrzyżowaniach toru z droga PLK zamontują dodatkowe urządzenia i rogatki. Istotnym rozwiązaniem będą dwa nowe tunele drogowe, które poprawią system komunikacji i zwiększą poziom bezpieczeństwa w ruchu kolejowym i drogowym.
Projekt pn. ?Prace na linii kolejowej nr 7 Warszawa Wschodnia Osobowa ? Dorohusk, na odcinku Warszawa ? Otwock ? Dęblin ? Lublin, etap I? jest największym projektem w Krajowym Programie Kolejowym. Inwestycja jest współfinansowana z Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko. Wartość całego projektu wynosi ponad 3,4 mld zł, z czego kwota dofinansowania unijnego POIiŚ wynosi ponad 2,9 mld zł.
PKP PLK





















Napisz komentarz
Komentarze